GP San Marino, które zostało wycofane od tego sezonu z kalendarza F1 najprawdopodobniej nie wróci do niego także w przyszłym roku- tak sugeruje Bernie Ecclestone.
Ecclestone stwierdził, iż nowe wyścigi w Singapurze i Walencji to prawdopodobnie jedyne, które pojawią w kalendarzu F1 na przyszły sezon, a których nie ma w obecnym.Zapytany, czy bardzo popularny wśród kibiców tor Imola pojawi się w kalendarzu w 2008 roku powiedział: „nie wydaje mi się”. Wcześniej jednak zapewniał, że postara się o powrót na tor kierowców najszybciej, jak to będzie możliwe, czyli po odnowieniu toru. Imola została wykluczona z kalendarza w tym roku, gdyż tor wymagał renowacji.
Ecclestone nie wypowiedział się jasno również na temat toru we Francji, który według opinii niektórych zostanie niedługo usunięty z kalendarza. Jedyne co miał do powiedzenia dziennikarzom w tej kwestii to: „zobaczymy”. Przyznał również, że nie wie ile wyścigów F1 odbędzie się w przyszłym sezonie.
„Musimy zobaczyć, ile wyścigów uda się zapisać w kalendarzu tak, aby wszyscy byli zadowoleni.”
Ecclestone odpowiedział również na obawy tych, którzy zastanawiają się, czy nowe tory będą bezpieczne:
„Singapur jest planowany jako wyścig nocny. Jeżeli jednak nie będzie możliwości oświetlić toru tak, aby był całkowicie bezpieczny, wyścig odbędzie się w dzień. W przyszłym roku również Walencja będzie gościła F1. Nie mamy żadnych kłopotów z wyścigiem ulicznym, który od jakiegoś czasu jest już w F1- Monaco. Nie ma tam żadnych kłopotów, więc dlaczego miałyby być na jakimś innym torze ulicznym? Oczywiście, jeżeli nie będzie tam bezpiecznie, wyścig nie dojdzie do skutku”- powiedział Anglik.
16.05.2007 01:31
0
moze ktos mi wytlumaczy dlaczego tor uliczny jest bezpieczny, a tor Imola nie jest - bo ma za male pobocze... Przeciez na torze ulicznym w gole nie ma gdzie wyhamowac jak sie nie wyrobi na zakrecie... to tylko tak a propos logiki, ktorej nie za bardzo widze tutaj. poza tym - wole tory uliczne, bo sa ciekawsze.
16.05.2007 09:43
0
więcej wyścigów proszę - wtedy zespoły nie miały by czasu na kombinowanie - no i więcej do zobaczenia! Uliczne tory - super, nocne wyścigi w Azji - super bo u nas w telewizji w dzień.
16.05.2007 09:47
0
Przede wszystkim na torach ulicznych jeżdzi się wolniej za względu na ukształtowanie samego toru. Zazwyczaj jest wąsko, kręto z krótkimi prostymi. Poza tym bliskość barier ochronnych ma znaczenie psychologiczne. Zawęża obszar do jazdy, co wymusza mniej gazu.
16.05.2007 10:25
0
Przede wszystkim na torach ulicznych jeżdzi się wolniej za względu na ukształtowanie samego toru. Zazwyczaj jest wąsko, kręto z krótkimi prostymi. Poza tym bliskość barier ochronnych ma znaczenie psychologiczne. Zawęża obszar do jazdy, co wymusza mniej gazu.
16.05.2007 10:49
0
w San Marino to można było kupić10 lat temu fajny rower i okularki - a na każdym kroku sprzedawcy zachęcają też do degustation - tak wspominam San Marino....Imola fajna - szkoda jej.......
16.05.2007 10:56
0
Widzieliście jak będzie wyglądał tor w Singapurze? Piękna trasa w mieście między wieżowcami....jak w jakiejś grze komputerowej typu Ridge Racer w typowej "azjatyckiej" scenerii "wyścigów miejskich" :)
17.05.2007 12:25
0
walerusie chcialbym zaznaczyc iz tor IMOLA nie lezy w san marino tylko niedaleko BOLOGNII. POZDRO
17.05.2007 15:04
0
Ale to jednak GP San Marino, si? Poza tym nie wiem czy Imola jest niebezpieczniejsza od San Marino, raczej wątpię. Ale nie mnie to oceniać.
07.02.2008 17:42
0
Jednak Spyker fajniej się prezentował, przynajmniej wygląd, ciekawe jak będzie z wynikami:D
07.02.2008 20:18
0
Taki porysowany na samym czubku jakoś.
07.02.2008 21:10
0
to jest prawdobodobnie carbon a nie rysy .
07.02.2008 23:42
0
po prostu oszczedzaja i wzieli wlokno weglowe z makulatury
08.02.2008 13:03
0
Jaki oni mają numer?
08.02.2008 20:33
0
F"1"
23.02.2008 23:31
0
najpierw sie nauczcie dbania o bolid, a później do wyścigu. na tym sie nie oszczedza, a jak nie macie kasy to wywalać z F1
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się